Židovstvo je sociálna, ekonomická
a politická sila na svete a v Spojených štátoch. V súlade s demokratickými princípmi
našej spoločnosti, je morálne a politicky správne
ponúknuť kritiku židovstva a jeho ekonomickej a politicko-kultúrnej moci.
Ako uviedol významný učenec Noam Chomsky, aj
v otvorených demokratických spoločnostiach ako je naša, v ktorej nie sú formy
hrubej ideologickej kontroly, stále je však prítomná verejná ortodoxia: súbor
predpokladov a doktrín, ktoré sú zriedka, ak vôbec, spytované.(1) Kľúčovým aspektom
verejnej ortodoxie je psychologické taboo. Môžeme to tiež opísať ako emocionálnu
averziu a verejný sociálny zákaz, ktorý sa vzťahuje na určité schémy myslenia
a verejnej kritiky. Ak je predpokladaný názor
ako súčasť verejnej ortodoxie odmietnutý, alebo spytovaný na verejnosti, delikvent
je často označený ako "zlý" a podrobený verejnému ostrakizmu. Existuje
súkromný, vnútorný doplnok k tejto verejnej zábrane - ak indivíduum, ktoré prijme
vládnu verejnú ortodoxiu, odmietne alebo spytuje jedno alebo viac z jej zásad,
je veľmi pravdepodobné, že sa vystaví pocitom viny. Slovami Zigmunda Freuda: "Porušenie
taboo robí z toho, čo ho porušil tiež taboo." (2)
Príklady spoločností s verejnými ortodoxiami, ktoré sa odklonili do psychologických
taboo, nie je ťažké nájsť. Spomeňte si napríklad na stav cirkvi a jej teologické
doktríny v stredovekej Európe v časoch inkvizície. Spytovanie základných princípov
kresťanskej viery znamenalo nielen ostrakizmus, ale aj väzenie, mučenie a smrť.
Nedávnejší je príklad marxizmu- leninizmu v Sovietskom zväze. Každý sovietsky
občan si bol vedomý faktu, že kritizovanie komunistickej strany alebo jej ideologickej
doktríny by ho vystavovalo obvineniam buržoáznej korupcie, proti-sovietskej urážke,
spiatočníckej kontrarevolúcii a následnému uväzneniu a trestu. Každý vnímavý občan
vie, že kritika Židov ako skupiny, židovskej kultúry, židovského správania alebo
holokaustu znamená obvinenia z antisemitizmu alebo rasizmu. Médiami opatrne udržiavané
taboo kritizovania Židov je hlboko vryté v podvedomí väčšiny Američanov, čo priamo
ovplyvňuje ich prijatie alebo odmietnutie kritiky židovských názorov a správania,
bez ohľadu na pravdivosť alebo nepravdivosť takýchto tvrdení.
Je priama kritika Židov antisemitizmom, morálne a politicky nelegitímna a teda
nehodná vážneho preskúmania? Ak nie, čo je skutočným významom nálepky "antisemita",
ktorá sa vzťahuje na takúto kritiku? Tento
článok je určený tým, ktorí udržiavajú nasledovné názory:
1. Kritika židovských ľudí, židovskej kultúry a správania atď. je synonymická
s nemorálnym rasizmom
2. V najlepšom prípade je možné takúto kritiku na základe
prvého článku ústavy tolerovať alebo v najhoršom by mala byť cenzurovaná a zamietnutá.Dúfam,
že psychologické reťaze týchto oponentov slobodného prejavu sa zlomia.
II.
Podľa
demokratickej politickej teórie, na základe ktorej je založená naša krajina, konečný
zdroj všetkej politickej moci predstavuje ľud. Každému občanovi v skutočne demokratickom
štáte je dovolené vyjadriť svoj názor a ovplyvniť rozhodnutia politických síl.
(3) Sprievodným znakom demokracie je princíp,
že rôzne sily a skupiny, ktoré ovplyvňujú sociálne, politické a ekonomické smerovanie
krajiny podliehajú skúmaniu a kritike verejnosti. Podľa historika Bernarda Bailyna,
názor, že "záchrana slobody spočíva na schopnosti ľudí udržať efektívne spôsoby
kontroly nad tými, čo vládnu" bola jedna z politických doktrín, na ktorých
bola založená americká revolúcia. (4) Politická a sociálna moc musí byť kontrolovaná,
ináč sa stane represívnou. Verejná kontrola a kritika je efektívny spôsob kontroly
moci; imunita pred kontrolou sa rovná nekontrolovateľnej moci.
Skutočne, prvý článok ústavy garantuje - okrem iných foriem slobody prejavu -
právo občanov preskúmať a verejne kritizovať rôzne sociálne a politické sily,
ktoré ovplyvňujú osud národa. Dajme tomu, že prvý článok netrestá pokrik "oheň"
v preplnenom divadle. Určite však ochraňuje kritiku myšlienok, teórií, ideologických
síl a sektárskych skupín, ktoré vedú sociálnopolitické smerovanie krajiny, bez
ohľadu na to, či kritika sa môže dotknúť mocnej skupiny alebo nie. Akýkoľvek faktor
- skupina, inštitúcia, myšlienka, kultúrne hodnoty, atď, ktoré odrážajú sociálny
systém, zákony, historický vývin a politické smernice demokratického národa podliehajú
verejnej kritike občanov tohto národa. V krátkosti,
občania majú morálne a politické právo verejne analyzovať, debatovať a kritizovať
sily, ktoré ovplyvňujú sociálnopolitické smerovanie národa. Čokoľvek teda, čo
potláča alebo umlčuje verejnú kritiku sociálnej a politicky silnej skupiny znamená
obmedzovanie základného demokratického práva.
Predstavte si dopad psychosociálneho taboo, ktoré spája v mysliach ľudí zlo a
hanbu s negatívnou kritikou sociálne a politicky silnej skupiny a verejnej nálepky
ako "zlá osoba" komukoľvek, kto túto skupinu kritizuje. Taboo sa potom
spája s porušovaním občianskeho práva na spytovanie skupiny, ktorá má na spoločnosť
značný vplyv. Koľkí podstúpia morálnu cenzúru vlastného svedomia za to, že majú
"kacírske myšlienky"? Z týchto otvorených mysliteľov mučených seba-cenzúrou,
koľkí verejne vyslovia svoju kritiku voči takejto skupine, keď konečným výsledkom
je označenie "zlý" a následné sociálne "vyhnanstvo"?
Pozrime sa na aspekty židovského sociálneho a politického vplyvu na americkej
scéne. Keďže Židia sa zúčastňujú volieb v značnom
množstve (na rozdiel od iných etnických skupín, ktoré sú zastúpené značne menej),
židovský hlas je teda v mnohých voľbách významným faktorom. Podľa autora knihy
Židia a americká politika, Stephena D. Isaaca, židovský volebný hlas je "určite
dostatočným na to, aby bol rozhodujúci v tesných voľbách a ešte vplyvnejším keď
zvážime, že tieto hlasy tvoria zo všetkých štátov jednotný blok." (5) Židovskú
volebnú silu nie je však možné posudzovať len z pohľadu jednotlivých hlasov. Židovský
hlas je skôr typom politickej sily, ktorú Židia ako skupina uplatňujú. (6)
V porovnaní k počtu Židov k všeobecnej populácii, je možné ich 2.5 až 3 krát
pravdepodobnejšie nájsť v kongrese ako nežidov. (7) Osem členov senátu a 30 členov
Bieleho domu tvoria Židia. (8) Ohľadne židovského vplyvu na chodbách kongresu
a vládnej byrokracii, politický komentátor Wolf Blitzer napísal: "Či v Pentagone,
na ministerstve, výzvednej službe, Bielom dome, Národnej bezpečnostnej rade, súdoch,
FBI - nikde nie je nedostatok Židov, ktorí pracujú na vrcholných a extrémne citlivých
miestach." (9) Zhruba 50% peňažných príspevkov
demokratickej strane pochádza zo židovskej komunity.(10) Existuje úzke spojenie
medzi ekonomickými príspevkami politickej strany a politikou, ktorú takáto strana
zastáva. Židovské príspevky demokratickej strane sú dostatočne veľké na to, aby
zaistili ohromný židovský vplyv nad hlavnou časťou amerického politického systému.
Slovami demokratického stratéga: "Ani len nedúfajte, že sa v národnej politike
dostanete kdekoľvek bez židovských peňazí." (11)
Ľavica
má na americkú spoločnosť značný kultúrny ako aj politický vplyv a Židia boli
vždy jej hlavnou silou.(12) Podľa jednej štúdie ľavice "od svojho vzniku
hrali Američania židovského pôvodu kľúčovú úlohu v komunistickej strane."(13)
Rovnakí autori zdôrazňujú, že Nová ľavica 60-tych rokov "...mala väčšinu
svojich aktívnych členov a snáď ešte viac členov vedenia Židov."(14) Židovskí
intelektuáli Erich a Rael Jean Isaac boli ešte otvorenejšími: "Študenti (Nového
ľavicového hnutia) boli väčšinou Židia." (15)
V polovici 70-tych rokov sa vynára "neo-konzervatívne hnutie", ktoré
malo hlboký dopad na demokratov ako i republikánov.
Židia
hrali a naďalej hrajú centrálnu úlohu v tomto tzv."neo-konzervatívnom hnutí."
(16) Izraelská loby je silným výsledkom americkej
židovskej komunity. Jej politická, sociálna moc, schopnosť ovplyvniť americkú
zahraničnú politiku na Strednom východe bola zdokumentovaná v množstve iných publikácií.
(17) Bernard Gwertzman v pro-sionistických novinách The New York Times priznáva:
"Nemyslím, že existuje akákoľvek pochybnosť,
že Izrael má najefektívnejšiu, najvplyvnejšiu loby v tejto krajine. Reganova vláda
neurobila napríklad žiadny krok na Strednom východe bez konzultácií s Americko-izraelským
výborom pre verejné záležitosti, čo je najväčšia pro-izraelská loby a mnohí senátori
a kongresmani sa pravidelne na túto skupinu obracajú za účelom pomoci riešenia
otázok na Strednom východe."(18) Organizovaný
zločin mal nepochybne dopad na sociálne a ekonomické dejiny Spojených štátov.
Židovský almanac o židovských gangsteroch píše: "Nebolo by žiadnym zveličením
tvrdenie, že ich vplyv v organizovanom zločine v Spojených štátoch v 20-tych rokoch
bol rovnaký, ak nie väčší ako vplyv Talianov."(19)
Židovský ekonomický vplyv v Spojených štátoch je značný - vyjadrené mierne a jeden
odstavec je určite málo na to, aby ho bolo možné opísať. Pre diskusiu židovského
vplyvu v bankovníctve, finančníctve, priemysle atď. (20) pozri ODKAZ
Jedným z kľúčových nástrojov židovského vplyvu sú americké médiá a knižné vydavateľstvá.
Už v roku 1936 zhruba 50% mienkotvorných médií a knižného vydavateľstva bolo v
židovských rukách. (21)
Prenikavé židovské
vlastníctvo najväčších mediálnych koncernov pokračuje i v súčasnosti.
Najväčšiu komerčná sieť rádiostaníc v dnešnej Amerike Universal Broadcasting vlastní
Žid Howard Warshaw.(22) Značný vplyv najväčších novín a periodík ako napr. The
New York Times, Washington Post, St. Louis Post Dispatch, TV Guide, New Republic
- na spomenutie niekoľkých z nich, vlastnia Židia.(23) Jedno z najväčších komunikačných
impérií v USA - Newhouse je tiež v židovských rukách. Zahŕňa 21 novín, 5 časopisov,
6 televíznych staníc, 4 rádiové stanice a 20 televíznych káblových systémov.(24)
V roku 1974 spisovateľ, ktorý pozorne sledoval židovský sociopolitický vplyv v
Spojených štátoch zistil, že : (25) ".../televíznu/ sieť vlastnia a riadia
väčšinou Židia" a dodáva "...všetky tri komerčné siete vyrástli pod
židovským vedením - National Broadcasting Company, Columbia Broadcasting System
a American Broadcasting System.(26) V štúdii
publikovanej v roku 1973 sa odhaduje, že 58% spravodajských televíznych producentov
stanice ABC tvoria Židia.(27) Štúdia z roku 1971 ukázala, že zhruba polovica producentov
televíznych relácií hlavného vysielacieho času tvoria Židia. (28)
V nedávnej štúdii Židov a americkej kinematografie, židovský výskumník zhrňuje:
"Židia majú kontrolu nad produkciou filmov a napriek tomu, že sú menšinou,
tešia sa dobrému vnímaniu zo strany verejnosti." (29) 50% vydavateľstiev
kníh vlastnia Židia.(30)
Židovský vplyv
na kultúru vďaka svojmu mediálnemu vplyvu je schopný rozhodnúť čo sa bude publikovať
a čo nie a teda premietnuť svoje etno-kultúrne názory na americkú verejnosť.
Psychoanalytik Ernst Van den Haag v časopise Jewish Mystique uvádza: "Židia
ako skupina a diaspora židovskej kultúry do Ameriky tvorí značnú politickú a sociálnu
silu v americkej spoločnosti. Slovami prezidenta Amerického židovského kongresu
Theodora Maana: "My, Židia máme politickú moc a cítime svoju silu."
(31) Zvážte varovné slová Marshala Bregara, bývalého židovského poradcu Bieleho
domu za Reagana: "Musíme byť triezvi a nejasať nad všetkou židovskou mocou,
ktorú máme." (32) Aby sme tento argument
objasnili, zarámujme si to do nasledujúceho sylogizmu.
Hlavný predpoklad:
Vrodené právo demokratickej politickej teórie je právo každého občana verejne
kritizovať a prešetrovať tie sily, ktoré majú dopad na sociálny a ekonomický život
v krajine.
Sekundárny predpoklad:
Americké židovstvo - včítane kultúrnych hodnôt, je takouto silnou skupinou, ktorá
má značný dopad na sociálny , politický a ekonomický život v demokratickej spoločnosti.
Uzáver: Každý občan má teda právo kritizovať židovstvo a jeho sociopolitickú mocenskú
štruktúru. Ďalším logickým dôsledkom existencie
psychologického taboo, podľa ktorého kritika Židov sa rovná rasizmu a antisemitizmu,
je porušenie demokratického práva spytovať ktorékoľvek silné sociálno-politické
záujmy. Toto taboo funguje ako sebavýchovná cenzúra, ktorá núti každého, kto sa
kriticky vyjadril k sociálnej a politickej moci Židov k pocitom viny a zároveň
podriaďuje akúkoľvek verejnú kritiku posmešnej nálepke rasista či antisemita.
S týmto varovaním na pamäti, koľkí ľudia si trúfli riskovať svoje právo kritizovať
židovstvo? Koľkí obchodníci, vodcovia, profesori, intelektuáli a politici zatvoria
oči pred svojou povinnosťou, uvedomujúc si existenciu tohto taboo, nevyslovia
o židovstve pravdivé tvrdenia, pretože tieto tvrdenia obsahujú negatívnu, nelichotivú
kritiku? Kritika Židov, ich kultúrnych hodnôt,
viery, dejín atď. je hlavnou príčinou obvinenia z antisemitizmu. Je to ale, ako
čoskoro uvidíme, politicko-intelektuálna zbraň mocného židovského zriadenia, ktoré
ju používa na umlčanie kritiky. V dejinnom zmysle slova je toto obvinenie podobné
kacírstvu v stredoveku alebo antikomunizmu v časoch sovietskeho Ruska.
Vo
všetkých týchto prípadoch sa určité skupiny opevňujú takýmito obvineniami, vznesenie
ktorých má za úlohu terorizovať akúkoľvek kritiku, ktorú považujú za hrozbu tým,
že spájajú kritiku svojej moci alebo svojich doktrín, ktoré propagujú, so zlom,
aby ochránili svoje politicko-kultúrne postavenie, moc, svoje doktríny pred racionálnou
kritikou. Tento argument možno aplikovať aj
na tvrdenie, že Židia ako skupina nemajú moc, moc majú len individuálni Židia.
(32) Ak určité židovské kultúrne hodnoty, zvyky a pod. spôsobujú, že sociálne
silní a vplyvní židovskí jednotlivci vykonávajú rozhodnutia, ktoré ovplyvnia spoločnosť
ako celok, potom majú občania právo podriadiť tieto zvyky, hodnoty kritike. (34)
Dôsledky týchto argumentov sú ďaleko väčšie než sa na prvý pohľad zdá. Táto polemika
sa netýka ani tak faktu, že kritika Židov by mala byť tolerovaná kvôli slobode
prejavu, uspokojeniu technickej stránky prvého článku ústavy, ale skôr kvôli podstate
demokratickej filozofie, na základe ktorej by malo byť možné kritizovať všetky
aspekty sociálnopolitickej moci Židov.
Nie je to teda negatívna kritika Židov,
ktorá je nemorálna. Presný opak je pravdou. Nemorálna je nálepka antisemitizmu,
ktorá je hodená do tváre ktorejkoľvek výzve voči židovskej moci a vplyvu.
III.
Otázka,
ktorá ostáva nezodpovedaná teda je: Ak kritika židovstva je zlá a nemorálna a
spôsob, akým je obvinenie z antisemitizmu používané je nezlúčiteľné s demokratickými
princípmi, prečo potom antisemitské taboo drží takú moc nad spoločnosťou, ktorá
je postavená na demokratických princípoch?
Ak nie z princípov americkej demokracie, odkiaľ teda čerpajú svoju moc a vplyv?
Na aké racionálne sklony človeka, ak nie na jeho schopnosti sa Židia odvolávajú.
že ich to robí tak efektívnymi a presvedčivými? Akú funkcie plnia? Koho záujmy
sledujú? Aby sme našli odpovede na tieto otázky,
musíme najprv správne definovať termíny. Podľa slovníka American Heritage Dictionary
je "antisemita" ten, kto prechováva voči Židom nepriateľstvo alebo predsudky.
(35) V predchádzajúcom čísle tejto publikácie
sa L.A. Rollins zmienil a kritériách, ktoré používajú mnohí Židia i nežidia na
vymedzenie toho, kto pod túto definíciu spadá.(36) Ak osoba učiní negatívne vyhlásenie
na adresu Židov, je predpokladané, že prechováva voči nim predsudky alebo nenávisť.
Tieto kritériá, na základe ktorých je antisemitizmus posudzovaný, sú pevne zakotvené
v mysliach mnohých Židov i nežidov.
Nie
je ani snáď potrebné zdôrazniť, že tento názor je súčasťou všeobecnej verejnej
mienky. Kritické prejavy na adresu Židov nemusia
nevyhnutne voči nim vyjadrovať nenávisť alebo predsudky. Takéto prejavy, namierené
voči Židom môžu rovnako dobre označiť osobu, ktorá ich učinila nie ako plnú nenávisti,
ale skôr hlbokého zmyslu pre humanitu. Zvážte
prípad Johna Demjanjuka, ukrajinského Američana, ktorý bol obvinený z vojnových
zločinov, zbavený občianstva a vyslaný do Izraela, aby tam čelil súdu. Ohľadne
tohto prípadu učinil Dr. Edward Rubel vyhlásenie, že židovské sionistické nátlakové
skupiny vo Washingtone sa vyjadrujú cez OSI pre americkú vládu. Očakávane, židovský
člen ADL Yitzhak Santis obvinil Rubela z antisemitizmu. (37), t.j. interpretoval
Rubelove vyhlásenia ako kritické voči Židom a teda usúdil, že prechováva voči
nim nenávisť. Na základe Rubelovho vyhlásenia
je možné dospieť k ďalšiemu uzáveru. Rubel sa mohol z pocitu presvedčenia o Demjanjukovek
nevine a z číreho ľudského záujmu v snahe zastať sa ho, vyjadriť k silám o ktorých
sa úprimne domnieval, že neoprávnene prenasledovali Demjannjuka. Inými slovami,
ľudské obavy o Demjanjuka, nie nenávisť k Židom mohla Rubela priviesť k tomu,
aby sa o židovskom tlaku vyjadril kriticky.
Santis
však automaticky predpokladal nepriateľský zámer /otázka ostáva: aké psychologické
pohnútky priviedli Santisa k tomuto uzáveru?/. Okrem toho, Rubelovo tvrdenie -
že OSI funguje ako vládna ruka židovsko - sionistických nátlakových skupín nie
je iracionálnym predsudkom, ale dobre zdokumentovaným faktom. (38)
Napriek tomu, že kritické poznámky na adresu Židov nemusia znamenať, že tí, ktorí
ich vykonajú prechovávajú voči Židom nepriateľstvo, tvrdenie v otázke môže byť
pravdivé. Opäť nám poslúži príklad. Ernest
Dube, čierny profesor, ktorý kedysi učil na štátnej univerzite v New Yorku (Stony
Brook) na svojich prednáškach učil, že sionizmus je forma rasizmu. (39) Izraelský
profesor Selwyn K. Troen , ktorý bol na univerzite na návšteve, obvinil Duba z
antisemitizmu a dodal, že porovnanie sionizmu s rasizmom je "slogan, ktorý
používajú antisemiti". (40) Na čo Troen narážal, keď obvinil Duba z antisemitizmu?
Tvrdenie, že Dube je antisemita podľa vyššie uvedeného citátu zo slovníka znamená,
že prechováva neurotickú nenávisť voči Židom. Táto nenávisť spôsobila to, že na
adresu Židov vyjadril kritické, neracionálne, poškodzujúce poznámky. ("antisemitské
slogany") Prípad uzavretý. Dube by mal
byť za svoje tvrdenie, že sionizmus je forma rasizmu prepustený ako neurotický
podivín, tvrdenie by malo byť odvolané ako lživé, vyslovené na základe predsudkov.(41)
Máme tu vynikajúci príklad zmesi klamného uzáveru a emotívneho jazyka. Fakt, že
profesor Dube mohol ukázať charakterový nedostatok - hlboko zakorenenú nenávisť
voči Židom - nemá nič spoločné s objektívnou pravdou jeho učenia, že sionizmus
sa rovná rasizmu.
Charakterové črty
Duba sú logicky irelevantné voči správnosti či nesprávnosti jeho argumentov alebo
tvrdení ohľadne politického sionizmu. To znamená, že sionizmus skutočne môže byť
formou rasizmu bez ohľadu na to, či Dube prechováva voči Židom nenávisť alebo
nie. Navyše označenie "slogany, ktoré
používajú antisemiti" má charakter nálepky. Je to emotívne nabitá fráza,
ktorá je pripojená k tvrdeniu, nevyvracia však pravdu daného tvrdenia. Je to lingvistická
lesť, ktorej účinok je vyvolať negatívne emócie a odozvy, ktoré sa po jej odznení
v mysliach poslucháčov ihneď dostavia a teda vyvolajú v nich odmietnutie Dubových
tvrdení. Slovami logika Alexa Michalosa: "Klam mätenia emotívnym jazykom
sa používa vtedy, keď bez podporného dôkazu pre daný uzáver sa tento uzáver stáva
použitím emotívneho jazyka presvedčivejším." (42)
Bol použitý nejaký dôkaz, ktorý by potvrdil, že Dubove tvrdenia sú nepravdivé?
Jeho žalobcovia neponúkli žiadny dôkaz, ktorý by vyvrátil jeho tvrdenia. (to,
že sionizmus skutočne forma rasizmu je, podľa liberálno-humanistickej definície
termínu, bolo presvedčivo dokázané mnohými autormi). (43)
Dubov prípad príkladne ukazuje dvojstrannú lož, na základe ktorej obvinenia z
antisemitizmu fungujú. Sú napádané motívy človeka, jeho charakter namiesto jeho
tvrdení. Obvinenie z antisemitizmu ďalej funguje ako argumentatívne kladivo na
umlčanie všetkých, ktorí kritizujú Židov, sionizmus alebo štát Izrael, včítane
samotných Židov.(44) Klasická taktika spočíva v odvrátení pozornosti z preskúmania
kritických tvrdení na adresu Židov a zameranie sa na zosmiešnenie a kritiku charakteru
kritizujúceho.. Namiesto ponúknutia dôkazu,
ktorý by tieto tvrdenia vyvrátil, dávajú negatívnu nálepku /kódové slovo, ktoré
vyvolá automatické negatívne odozvy/ a teda ich takto magicky a nelogicky zlikvidujú.
Ohľadne klamných uzáverov tohto typu logik
Irving Copi zdôraznil: "To, že dokážu byť presvedčiví napriek ich logickej
nesprávnosti môže byť v niektorých prípadoch vysvetlené ich expresívnou funkciou
evokujúcou názory, ktoré je ľahko možné prijať bez hľadania dôkazov na podoprenie
ich uzáverov."(45) Fakt, že mnohí intelektuáli, školení v rafinovanosti logiky
prijímajú tieto uzávery prispieva k psychologickej sile obvinenia antisemitizmu.
IV.
Obráťme
teraz pozornosť na psychologický aspekt obvinenia z antisemitizmu. Ktoré psychologické
postoje obvinenie evokuje, čo ho robí tak silným, nátlakovým a presvedčivým nástrojom
v mysliach Židov a nežidov? Najprv si položme
otázku prečo je nálepka antisemita tak strašná hrozba, ktorej sa boja mnohí sociálni
kritici Židov? Na základe antrolopologického pozorovania vo väčšine ľudských spoločností,
každá mentálna choroba nesie so sebou bliznu. Naša spoločnosť nie je v tomto výnimkou.(46)
A je to práve povedomá, nepremyslená, podprahová asociácia antisemitizmu (kritiky
Židov) s psychologickou chorobou, z ktorej pochádza ohromná sila zastrašovania,
vynucovania a ticha. Je pevne zakorenené v
zásadách populárnej psychológie (mediálne propagovanej ideológie), že ktokoľvek,
kto kritizuje Židov ako skupinu má základné emocionálne problémy, ktoré sú príčinou
jeho kritiky.
Židia ako skupina sú prezentovaná
ako bezúhonná, bezmocná a utláčaná menšina, ktorá je stále prenasledovaná arabskými
teroristami, sovietskymi antisemitmi, Nemcami, východoeurópanmi - na spomenutie
len niekoľkých. Na základe tohto rasistická kritika Židov zmierňuje vlastné psychologické
problémy tým, že napáda a útočí na bezmocných Židov. Netreba dodať, že čokoľvek
takéto zmätené indivíduum povie, je nutné to prehliadnuť.
Podľa Paula Findleyho, bývalého kongresmana, ktorý sa počas svojho volebného obdobia
značne zaoberal otázkou Stredného východu, obvinenie z antisemitizmu "...je
obvinenie, ktoré prináša každému opovrhnutie a hrôzu. Nikto nechce byť obvinený
z antisemitizmu a toto obvinenie sa vyvinulo do najohavnejšieho útoku, ktorý môže
byť na amerického občana spáchaný."(47) Židovským záujmom, vďaka ich vplyvu
na to, čo si Američania myslia sa úspešne podarilo naprogramovať ľudské povedomie
nasledovným spôsobom: kritika Židov sa rovná nenávisti voči Židom, ktorá zase
znamená mentálnu chorobu.(48) Tí, ktorých z antisemitizmu obvinia sa stávajú korisťou
následkov ľudského opovrhnutia, odporu a podozrenia, ktoré sa dostáva duševne
chorým.
Navyše obžaloba antisemitizmu
slúži jednak ako židovský meč a jednak ako židovský štít. Na jednej strane je
to útok na charakter kritiky Židov. Takýmto spôsobom funguje ako hrozba, má za
úlohu zastrašovať a prinútiť kritiku alebo potencionálneho kritika k umlčaniu,
hanobeniu jeho charakteru a vylúčenia jeho tvrdení, ak sa odváži prehovoriť verejne.
Je to teda útočná zbraň, židovský meč. Pozrime
sa teraz na jeho funkciu ako obranného štítu. Obvinenie z antisemitizmu poskytuje
Židom psychologickú izoláciu pred negatívnou kritikou, ktorá napriek tomu, že
je opodstatnená, je príliš bolestivá na vedomú akceptáciu. Žid tak môže ľahko
zmiesť kritiku tým že povie: "On (kritik Židov) je jednoducho antisemita.
Čokoľvek teda o Židoch povie je lož a nemusím ho vôbec počúvať." Jedným slovom,
je to výborný príklad freudovho obranného mechanizmu racionalizácie.
Toto môže vysvetľovať hlavné motívy za nekončiacimi snahami židovských organizácií
"objaviť antisemitizmus" v kritike sionizmu alebo iných formách židovského
sociálneho a politického vplyvu. Obvinenie antisemitizmu funguje teda aj ako svedomie
ukľudňujúci sebaklam pre židovských ľudí.
V.
Pozrime
sa ešte raz na nosné témy tohto článku. Nasledujúce kultúrne programovanie je
pre dnešnú Ameriku typické: A. kritické poznámky voči Židom naznačujú antipatiu
voči nim B. antipatia voči Židom alebo židovským organizáciám je znakom duševnej
poruchy. Ako sme videli kritické poznámky na adresu Židov nemusia nevyhnutne vychádzať
z nenávisti voči Židom. Poďme preskúmať tvrdenie
B. Predstavme si modelovú situáciu, že ktosi prechováva voči Židom alebo židovským
organizáciám nepriateľstvo. Verejné vnímanie, kultúrne konvencie našej doby si
vyžadujú predpoklad, že je buď mentálne pomätený alebo "zlý". Musí toto
byť nevyhnutne pravda? Nie je možné, že pocity antipatie voči Židom môžu vyvierať
z normálnych psychologických reakcií, ktoré spôsobilo správanie veľkého počtu
Židov?
Zvážte nasledujúce príklady:
Izraelsko-židovská nadvláda na okupovaných arabských územiach /západný breh Jordánu
a pásmo Gazy) bola extrémne represívna. Pôvodní obyvatelia - Palestínčania sú
podriadení na svojich vlastných územiach konfiškácii, diskriminácii, mučeniu a
krutému zaobchádzaniu - zatýkaniu, deportáciám, mesiace dlhému administratívnemu
zadržiavaniu bez súdu, kolektívnemu trestaniu (vyhadzovanie do vzduchu celých
obytných štvrtí), stanovenie zákazu vychádzania pre celé mestá, vraždeniu a policajnému
zabíjaniu, zneužívaniu práv pôvodných obyvateľov na súkromie, kruté obmedzenia
tlače, slobody slova, mierového zhromažďovania a hnutí, obmedzovanie akademických
slobôd.(49) Podľa kongresmana Gerogeho Crocketta, ktorý navštívil Stredný východ
v roku 1985, izraelská vojenská vláda na okupovaných územiach je "... vytríbený
nástroj na utláčanie celého národa."(50) Edward Dillon, pravidelný prispievateľ
k problémov spojených s otázkami Stredného východu zhrnul situáciu ako: "Palestínčania
sa stali cudzincami vo svojej vlastnej krajine bez akejkoľvek zdroja pomoci na
dodržiavanie ľudských práv." (51) Pohľadom
toho, čo prežili palestínski Arabi v rukách izraelských Židov a po zvážení že
tieto skúsenosti sú výsledkom politiky židovsko-sionistickej vlády, nie je ospravedlniteľné
ak niekto zhrnie, že akékoľvek pocity nepriateľstva voči Židom sú vysvetliteľné
a opodstatnené? Maďarská revolúcia v roku
1956 poskytuje ďalší dôkaz.
Povojnová
maďarská spoločnosť bola značne krutá, skutočným stalinským koncentračným táborom.
Do roku 1956 bola minimálne štvrtina celkovej maďarskej populácie v určitom čase
väznená, väčšina za vymyslené zločiny. Ak niekoho otec vlastnil pôdu alebo bol
za Horthyho éry úradník, bolo mu univerzitné vzdelanie odoprené, osud uzavretý,
musel vykonávať podradnú prácu celý život. K tomu je potrebné pripočítať celú
škálu stalinského útlaku slobody prejavu ako aj mučenia politických disidentov.
Ako to zdôraznil historik David Irving - vedenie komunistického režimu, včítane
najvyšších pozícií tajnej služby, bolo takmer výlučne v rukách Židov.(52) Na základe
reportáží CIA Irving poukázal na fakt, že väčšina tých Maďarov, ktorí sa zúčastnili
revolúcie a ktorí boli následne preskúmaní psychológmi v Amerike, boli motivovaní
proti-židovskými pocitmi.(53) Z pohľadu útlaku,
ktorý museli títo Maďari prežiť rukou totalitnej, Židmi kontrolovanej vlády, nie
je ospravedlniteľný fakt, že ich nepriateľstvo voči Židom bola normálna psychologická
odozva - v tom zmysle, že väčšina ľudí by za daných okolností reagovali takmer
identicky - spôsobená represívnym správaním veľkou a vplyvnou skupinou maďarských
Židov? Prípad židovského vplyvu na americkú
zahraničnú politiku na Strednom východe nám poskytuje ďalší príklad. Fakt, že
sionisti kontrolujú smerovanie americkej zahraničnej politiky na Strednom východe
bolo už dostatočne zdokumentované inde ako aj fakt, že ich vplyv na americkú vládu
je značný. Ohľadne manipulácie americkej vlády admirál Thomas Moorer poznamenal:
"Ak by americký ľud pochopil aké zovretie majú títo ľudia nad našou vládou,
povstal by v zbrani.
Občania však nevedia
čo sa deje." Inými slovami, ak by Američania vedeli ako určití sionistickí
Židia manipulujú americký politický systém na úkor amerického ľudu, protižidovské
nálady by sa rozšírili po celej krajine, čo by bolo celkom prirodzená, masová
odozva na nemorálne kolektívne správanie veľkej skupiny sionistických Židov.
V minulom čísle magazínu The National Jewish Post and Opinion, židovská kolumnistka
Arlene Pecková napísala: "Cítim k Nemcom čosi a zhovievavosť to určite nie
je. Pre niekoľkými rokmi som bola v Mníchove a nevedela som sa dočkať, kedy z
krajiny vypadnem...Nemôžem si pomôcť, že nie som človek, ktorý odpúšťa."(54)
Hovorí nám o tom, že prechováva voči Nemcom nepriateľstvo. Napriek tomu sme naučení
k tomu, aby sme s ňou sympatizovali - nuž, keď zvážime utláčanie Židov Nemcami,
je to určite pochopiteľné , že Židia pociťujú voči Nemcom nepriateľstvo.
Práve tak, ako môže byť nepriateľstvo Židov voči Nemcom normálnou psychologickou
reakciou, práve tak aj antipatia Arabov, Maďarov a Američanov voči Židom môže
byť tiež za daných okolností normálnou psychologickou reakciou. Zrovnávanie protižidovského
nepriateľstva s mentálnou chorobou je falošné. Protižidovské pocity môžu byť v
určitých časoch normálnou psychologickou reakciou, ktorá by mohla byť vyvolaná
u väčšiny ľudí ako odpoveď na akciu - kolektívne správanie veľkých skupín Židov.
(Samozrejme antipatia tých, ktorí trpeli pod židovským útlakom, voči Židom ako
skupine môže byť normálna, nie však orálne ospravedlniteľná. Nechcem tvrdiť, že
tí, ktorí takto trpia by mali nenávidieť všetkých Židov, avšak na základe psychického
makeupu ľudstva, nepriateľstvo voči Židom môže byť normálna a nie patologická
reakcia, aj keď vzhľadom na určité okolnosti, nie reakcia etická.)
Uzáver
1. Židovstvo predstavuje
sociálnu a politickú moc v Spojených štátoch. V súlade s demokratickými princípmi
našej spoločnosti je morálne a politicky správne ponúknuť kritiku židovstva a
jeho politicko- kultúrnej moci.
2. Obvinenie z antisemitizmu a jeho schopnosť umlčať kritiku Židov, pochádza nie
z nátlaku príčiny, ale skôr z pôsobenia iracionálnej, hlboko zakorenenej, kultúrnej
zvyklosti a spojitosti čohosi zlého spájaného s kritikou Židov.
3. Obvinenie z antisemitizmu je židovský meč a štít zároveň. Židovský meč slúži
ako útok proti akejkoľvek kritike Židov. Tým, že sa sústredia na charakter kritika,
vzbudia u ľudí pocit okamžitého odmietnutia, bez ďalšieho preskúmania kritiky.
Ako židovský štít slúži vo forme psychologického obranného mechanizmu, vďaka ktorému
sa môžu Židia izolovať od kritiky, ktorej nemôžu čeliť.
V politickom a sociologickom zmysle slova je obvinenie z antisemitizmu silnou
zbraňou židovského kultúrneho a politického zriadenia, ktoré je používané nedemokratickým
spôsobom na umlčanie svojich oponentov a umožnenie fungovať beztrestne. Toto obvinenie
je teda základným nástrojom židovskej sily a vplyvu.
4. V našej spoločnosti má každá forma sociálnej a politickej sily svoj podiel
kritiky. Vládna byrokracia, tzv. vojensko-industriálny komplex, CIA, obchody,
kresťanstvo, kresťanskí fundamentalisti, ropné koncerny, Ronal Reagan, politická
ľavica, pravica: všetkých je možné kritizovať.
Američanom je od narodenia navrávané, že ich krajina je "krajinou slobody",
domov "slobody prejavu", krajina, v ktorej je občania môžu spytovať
akúkoľvek formu sociálneho a politického vplyvu. Dovoľme človeku aby uplatnil
svoje právo slobody prejavu aj v kritike moci a vplyvu Židov, dnešné vládnúce
kultúrne konvencie ho však vyžadujú, aby sme ho označili nálepkou "antisemita".
Naša demokratická filozofia dovoľuje politickej a morálnej zákonnosti kritiku
Židov ako skupiny. Ak tolerujeme kritiku všetkých foriem politického a sociálneho
vplyvu, dovoľme teda aj kritikov Židov vyjadriť otvorene. Na základe zásad našej
slobodnej spoločnosti, by malo židovstvo nakoniec z otvorenej diskusie o židovskej
moci v politike, kultúre a ekonomike mať prospech.
http://www.ihr.org/jhr/v08/v08p185_Grubach.html
http://www.vho.org/GB/Journals/JHR/8/2/Grubach185-203.html
Legenda je uvedená v pôvodnom jazyku za účelom možnosti kontroly
pôvodných zdrojov.
1. Chomsky's
introduction to Israel's Sacred Terrorism, by Livia Rokach (Belmont, Mass.: Association
of Arab-American University Graduates, 1980), p. xiii
2. Encydopaedia Brittanica,
Pith ed., s.v. Taboo," by Northcote W. Thomas, quoted in The Basic Writings
of Sigmund Freud, ff bks., trans. and ed. Dr. A.A. Brilt The Modern Library (New
York Random House, 1938), 5:823.
3. The Encyclopaedia of Philosophy, 1967
ed., s.v."Democracy," by Stanley I. Benn.
4. The Ideological Origins
of the American Revolution (Cambridge, Mass.: Belknap Press of Harvard University
Press, 1967), p. 65.
5. Jews and American Politics (Garden City, New York
Doubleday & Co., 1974), p. 7.
6. See footnote 33.
7. News in Congress
show anti-Semitism reduced," The Naffonal Jewish Post and Opinion, 27 February
1985, p.3.
8. Wolf Blitzer, Jewish political activists delighted at election
returns," Cleveland Jewish News, 14 November 1986, p. A-16.
9. Wolf Blitzer,"U.S.
sends Jewish envoys to help deal with Israelis Cleveland Jewish News, 27 June
1986!
10. Charlotte Sailkowski,"America's Israel Aid Budget Grows,"
Christian Science Monitor, 30 November 1983, p. 5.
11. Quoted in Paul Findley,
They Dare to Speak Out: People and Institutions Confront Ismel's Lobby (Westport,
Conn.: Lawrence Hill & Co., 1985), p. 47.
12. Arthur Liebman, Jews and
The Left (New York John Wiley and Sons, 1979), p. 1.
13. Stanley Rothman and
S. Robert Lichter, Roots of Radicalism: Jews, Christians, and the New Left (New
York: Oxford University Press, 1982), p. 98.
14. Ibid., p. 80.
15. Review
of Roots of Radicalism, in The American Spectator, vol 16, no. 5 (May 1983), p.
26.
16. Rothman and Lichter, Roots of Radicalism, p. 105.
17. See Findley,
They Dare To Speak Out; Cheryl Rubenberg,"The Middle East Lobbies,"
The Link, voL 17, no. 1 January-March 1984); Earl D. Huff,"A Study of a Successful
Interest Group: The American Zionist Movement," Western Political Science
Quarterly, voL 25 (March 1972), pp. 109-124; Lee O'Brien, American Jewish Orgaxuzations
and Israel (Washington, D.C.: Institute For Palestine Studies, 1986); Alfred M.
Lilienthal, The Zionist Connection II: What Price Peace? (New Brunswick, N.J.:
North American,1982): Morrell Heald and Lawrence S. Kaplan, Culture and Diplomacy
(New York, 1978).
18. Review of The American House of Saud: The Secret Petrodollar
Connection, by Steven Emerson, 11 July 1985, p. 17.
19. Richard Siegel and
Carl Rheins, comps. and eds., The Jewish Almanac (New York Bantam, 1980), p. 58.
20. Wilmot Robertson, Chapter 15 of The Dispossessed Majority, "The Jews,"
(Cape Canaveral, Florida Howard Allen, 1981), pp. 152-201.
21. See the short
discussion of Fortune magazine's 1936 report on Jews in America in James J. Martin's,
The Man Who Invented Genocide": The Public Career and Consequences of Raphael
Lemkin (Torrance, California Institute for Historical Review, 1984), p. 54.
22. Edwin Black, Owned by Jews, evangelical radio spreads Gospet" Cleveland
Jewish News, December 1985, p. 13.
23. Alfred M. Lilienthal The Zionist Connection
II, p. 219.
24. Richard Siegel and Carl Rheins, The Jewish Almanac, p. g9.
25. Stephen D. Isaacs, Jews and American Politics, p. 46.
26. Ibid., p. 46.
27. E. J. Epstein, News From Nowhere (New York: Random House, 1973), pp. 222-23,
cited by Stanley Rothman and S. Robert Lichter, Roots of Radicalism, p. 97.
28. Muriel Cantor, The Hollywood TV Producer (New York Basic Books, 1971), cited
by Stanley Rothman and S. Robert Lichter, Roots of Radicalism, p. 97.
29.
Particia Erens, The Jew in American Cinema (Bloomington: Indiana University Press,
1984), p. 28.
30. James Yaffe. The American Jews (New York Random House, 1968),
p. 225.
31. Cynthia Dettelback, "'Coming of Age' 54th GA Theme,"
Cleveland Jewish News, 22 November 1985, p. A4.
32. Ibid., p. A4.
33.
Hyman Bookbinder, of the American Jewish Committee, once made a claim to this
effect, as quoted in Stephen D. Isaacs, Jews and American Politics, p. 246. Among
other things, he said "... But as for Jewish political power-large P partisan
Power-there is relatively little organized Jewish political Power." Based
upon the evidence presented in this essay, I believe that one is justified in
rejecting this claim as false. Jews as a group do have political power-and a lot
of it
34. The view expounded here differs significantly from that of Dr. Robert
A. Hall Jr. ("The Persecution of P. G. Wodehouse," The Journal of Historical
Review vol 7, no. 3, Fall 1986, p. 350). Speaking of P. G. Wodehouse, he wrote:"He
was very much aware that there are too many individual differences among members
of any group to justify judging it en masse." By logical extension, then,
there are too many individual differences among members of any group to justify
criticizing it en masse. Although there are many individual differences among
members of any cultural grouping, this still does not rule out the persistence
of general patterns of behavior and thought among individuals of the group, nor
characteristics common to the group as a whole. The Jewish historian, Lucy S.
Dawidowicz, has made this clear in The War against the Jews: 1933-1945 (New York
Bantam, published by arrangement with Holt, Rhinehart and Winston, 1975), p. 464.
Jewish behavior during the crises of WW II, she noted, was in large part determined
by "... the dominant values of Jewish tradition and culture and a modal national
character and personality. National character reflects the enduring formative
influences of a people's culture and history. Through the processes of socialization
during which the values of the group and patterns of behavior common to all its
members are transmitted by family and peers, each individual's uniqueness is modified
and seasoned by national characteristics.""
35. American Heritage
Dictionary, (Houghton Mifflin Co., Boston. 1982, 1985), s.v. "anti-Semite."
36. Review of Why the Jews? The Reason for Anti-Semitism, by Dennis Prager and
Joseph Telushkin, The Journal of Historical Review, vol 5, nos. 2, 3, 4, (Winter
1984), pp. 376-77.
37. Yitzhak Santis, "Supporters of Demjanjuk seeking
to discredit OSI," Cleveland Jewish News, 3 January 1986, p. 10.
38.
For a good discussion on how some Americans are being railroaded, see Peter Carr,
Susie Department, Media, KGB Pump U.S. 'Nazimania'," The Spotlight, 2 March
1987, p. 31.
39. David Bird, State U. Professor in a Dispute on Zionism Stand
Is Denied Tenure," New York Times, 18 August 1985.
40. Lee O'Brien, American
Jewish Organizations and Israel, p. 219.
41. Dube was made to leave the university.
See the source in footnote 39.
42. Alex C. Michalos, Improving Your Reasoning
(Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Halt 1970), p. 78.
43. United Naffons, General
Assembly, 2400th Plenary Meeffng, 10 November 1975, Resolution 3379 (XXN Determining
That Zionism is a Form of Racislrl; Sami Hadawi, gWho Are the Palesffnians?,"
The Journal of Historical Review, vol. 4, no. 1, (Spring 1983), pp. 43-59; Abdeen
Jabara, Zionism and Racism, Arab World Issues, Occasional Papers: No. 3 (Detroit
Associaffon of Arab-American Graduates, 1976); Louise Cainkar, ed., Separate and
Unequal: The Dynamics of South African and Israeli Rule (Chicago: Palesffne Human
Rights Campaign, 1985); Regina Sharif, Non-Jewish Zionism: Its Roots in Western
History (London Zed Press, 1983); David Hirst, The Gun and the Olive Branch: The
Roots of Violence in the Middle East (Faber and Faber, 1977; London Futura Publicaffons,
a division of MacDonald & Co., 1978); for a good discussion of the close ideological
affinity between Naffonal Socialist and Zionist racialism, see Francis R. Nicosia,
The Third Reich and the Palestine Question (Ausffn University of Texas Press,
1985), pp. 16-21.
44. Douglas Reed, The Controversy of Zion (Torrance, California
Noontide Press, 1985), p. 174; Vladimir Begun, SThe Accusation of Anti-Semitism,"
Sputnik, September 1980, p. 31; Dewey M. Beagle, Prophecy and Prediction (Ann
Arbor, Michigan: Pryor Pettengill, 1978), pp. 201-02; Fred Reed,"Intimidating
the Press in Israeli Washington Post,28 June 1982; Charles M. Fischbein,"Money
Talks to Media, and Media Controls Information," The Spotlight, 22 September
1986, p. 19; see the letter of Dr. Alfred M. LilienthaL reprinted in Richard V.
London, Author Challenges GOP Lawmaker to Change Attitude on 'USS Liberty,"
The Spotlight, 2 February 1987, p. 5; finally see the statements of former Undersecretary
of State George W. BalL the journalist Harold Piety, and Jewish intellectual Roberta
Strauss Feuerlicht in Paul Findley, They Dare to Speak Out, pp. 127, 268, 296.
45. Introduction to Logic, 5th ed. (New York Macmillan, 1978), p. 88.
46.
Joseph Julian, Social Problems, 3rd ecL (Englewood Cliffs, N.J.: Prentice HalL
1980), p. 48.
47. "Congress and the Pro-Israel Lobby (Interview),"
Journal of Palestine Studies, voL xv, no. 1 (Autumn 1985), p. 107.
48. Examples
and evidence in support of this statement are so numerous, it would be impractical
to list it all here. However, the following should suffice to illustrate the point.
In reference to the legitimate criticism which Liberty Lobby (a populist institution
based in Washington) has consistently advanced throughout the years, a very important
ADL official Arnold Forster, has stated the following: "There is more than
ample scientific basis ... for unequivocally stating that anti-Semitism is a disease,
and that its disseminators are just as dangerous [as] any Typhoid Mary."
See Liberty Lobby, Conspiracy Against Freedom: A Documentation of One Campaign
of the Anti-Defamation League Against Freedom of Speech and Thought in America,
ed. Willis A. Carto (Washington, D.C.: Liberty Lobby, 1986), p.106. Notice how
Zionist ideologues deal with revisionist critiques of the "Holocaust."
Robert Faurisson has pointed out how Elie Wiesel uses the following terms -- all
of which conjure up the idea of mental illness -- in reference to the revisionists:
"indecent pamphleteers with morally deranged minds;" "Those hateful
and vicious persons;" "it is to take leave of one's senses;" "this
entire affair arises from lunacy." See "Revisionism on Trial: Developments
in France, 1979-1983," The Joumal of Historical Review, vol. 6, no. 2 (Summer
1985), p. 177. L. A. Rollins has uncovered other examples of the same. See "The
Holocaust as Sacred Cow," The Journal of Historical Review, vol 4, no. 1
(Spring 1983), pp.37-38.
49. Palestine Human Rights Campaign (U.S.A.) and
Committee Confronting the Iron Fist Jerusalem), Special Report (Chicago Palestine
Human Rights Campaign, 1986); Palestine Human Rights Campaign and American-Arab
Anti-Discrimination Committee, Report on Israeli Human Rights Practices in the
Occupied Territories for 1985 (Chicago: Palestine Human Rights Campaign, n.d.);
Washington, D.C.: American-Arab Anti-Discrimination Committee, n.d.); Jan Abu
Shakrah, aThe Making of a Non-Person," The Link, vol 19, no.2, (May- June
1986); Raja Shehadeh, Occupier's Law: Israel and the West Bank (Washington, DC:
Institute for Palestine Studies, 1985); Israel Shahak,"A Summary of the System
of Legal Apartheid Which Is in Force in the Occupied Territories," Palestine
Human Rights Newsletter voL VI, no. 4, July-August 1986), p.9; "Crockett
Assails Repression of Palestinians," Palestine Perspectives, October 1985,
p.12.
50. "Crockett Assails Repression of Palestinians," Palestine
Perspectives, October 1985, p.12.
51. Review of Occupiers' Law: Israel and
the West Bank, by Raja Shehadeh, in "The Making of a Non-Person," The
Link, vol 19, no. 2, (May-June), p.14. .
52. David Irving,"On Contemporary
History and Historiography," The Joumal Historical Review, vol 5, no 2, 3,
4, (Winter 1984), pp. 265-266; David Irving, Uprising! (London Hodder and Stoughton,
1981); RV. Burks, The Dynamics of Communism in Eastern Europe (Princeton; Princeton
University Press, 1961), p.163.
53. David Irving, "On Contemporary History
and Historiography," p. 266; David Irving, Uprising!, pp. 47-50.
54.
Arlene Gets Serious on Mr. Reagan," The National Jewish Post and Opinion,
1 May 1985, p.9